Ako si môžu zlepšiť svoju finančnú situáciu florbalové kluby?

30.04.2020 15:58:38
Vo všetkých športoch v poslednom čase funguje akási podpora svojho klubu, čo je nevyhnutnou súčasťou dnešných dní. Na oficiálnom webe Medzinárodnej florbalovej federácie (IFF) sa dnes objavil zaujímavý príspevok. Sezóna sa skončila veľmi skoro a mnohé kluby sa dostali do finančne náročného obdobia. Kreativita klubov však môže napomôcť tomu, aby prežili a v blízkej budúcnosti mohli pokračovať vo svojich aktivitách.

Nedávno sme zdieľali príspevok manažéra Hyundai extraligy žien Ľuboša Sarnovského, ktorý poskytol určitý návod ako zabezpečiť v kluboch financovanie mládeže cez rôzne inštitúcie. Kreativita však spočíva aj v lojálnosti členov a prívržencov klubu.

 

Sezónne lístky a permanentky pre fanúšikov

 

V mnohých krajinách začali kluby predávať permanentky na sezónu 2020/21. Niektoré tímy tiež predávajú vstupenky na posledné zápasy tejto sezóny a fanúšikovia môžu prejaviť svoju podporu zakúpením lístkov na zápasy, ktoré sa nehrajú. V niektorých prípadoch sa fanúšikovia môžu rozhodnúť neakceptovať vrátenie peňazí a darovať cenu vstupenky svojmu obľúbenému tímu.

 

Hráčske dresy a fanúšikovské predmety

 

Fans môžu klub podporovať aj tým, že si kúpia hráčske dresy a ďalšie vybavenie pre fanúšikov. Napríklad fínske kluby predali dresy svojich tímov online.

 

Z nepoužitého materiálu urobte niečo užitočného

 

Nepoužitý materiál pripravený na zápasy, napríklad tričká pre fanúšikov alebo dobrovoľníkov sa tiež môžu zmeniť na niečo užitočnejšie. Organizátori Final4 v Nemecku napríklad vyrobili rúška z nepoužitých tričiek.

 

Podporné členské, či kampane

 

Florbalové kluby môžu tiež ponúknuť zúčastneným stranám ich podporu prostredníctvom plateného členstva, ktoré môže klubu pomôcť prekonať ťažké obdobia. Mnoho klubov tiež začalo s kampaňami, prostredníctvom ktorých zbierajú finančné prostriedky.

 

Návrat k miestnej komunite

 

Športové kluby naopak môžu podporovať miestnu komunitu:

 

- zdieľajte a poskytujte nápady ľuďom ako zostať doma aktívny

- spustite virtuálne aktivity na doma

- oslovte zraniteľné a sociálne izolované osoby a pomôžte im s každodennými starosťami

- poskytujte online vzdelávanie

- poskytujte reklamné kampane spoločne s miestnymi firmami

- zašlite materiálne vybavenie, pomoc tým, ktorí to skutočne potrebujú

 

ZDROJ: www.floorball.org

 

ZDROJ FOTO: Miroslav HÝLEK

späť