Fínska najvyššia súťaž sa mení na F-Liigu

Fínska najvyššia florbalová súťaž vstúpi do novej sezóny s novým názvom F-Liiga. Pomenovanie Salibandyliiga tak je už iba história. Okrem názvu prijala súťaž kompletne nový branding, logo i vlastnú webovú stránku.

 

Pod značku F-Liiga spadajú najvyššie súťaže mužov i žien, to znamená dovedna 30 družstiev (16 ženských a 14 mužských) s približne 900 florbalistami či florbalistkami. Cieľ súťaže do najbližších rokov je jednoznačný: stať sa najprestížnejšou florbalovou súťažou na svete. „Sme nadšení! Vstupujeme do novej éry, čo je výsledok našej tvrdej práce. F-liiga je skvelá príležitosť pre naše kluby rásť na domácej, ale aj medzinárodnej scéne,“ uviedol v tlačovej správe generálny riaditeľ F-liigy Kimmo Nurminen.

 

„Florbal je šport, ktorý sa rýchlo rozvíja naprieč celým svetom a chceme, aby práve fínska liga bola tou, na ktorú sa upierajú zraky fanúšikov z celého sveta. Práve to je dôvod, prečo sa snažíme, aby bola naša značka známa aj za hranicami Fínska,“ dodal.

 

Ako je zrejmé, najväčší krok vpred urobila fínska súťaž po marketingovej stránke. Okrem nového webu v angličtine (fliiga.com/en) fungujú aj nové profily na sociálnych sieťach, ktoré majú prilákať medzinárodné publikum. „Namiesto toho, aby sme konkurovali iným súťažiam či športom, snažíme sa vytvárať zmysluplný obsah pre florbalových fanúšikov po celom svete. Teší nás, že F-liigu môžu sledovať priaznivci v Česku a na Slovensku prostredníctvom Nova Sport a pracujeme na tom, aby sme ju dostali aj do iných krajín. Finále Fínskeho pohára v Talline ukázalo vynikajúcu spoluprácu s estónskou stranou. Akcia bola vypredaná a stream na IFF sledovali diváci z tridsiatich rôznych krajín,“ tvrdí marketingový manažér F-Liigy Toni Nikunen.

 

„V spolupráci s ostatnými ligami a federáciami môžeme organizovať zábavné športové podujatia so vzdelávacími a rekreačnými sprievodnými akciami, aby sme prilákali publikum i sponzorov, čo bude prínos pre všetky zúčastnené strany. Veríme, že skôr či neskôr dostaneme kvalitný florbal do celého sveta – či už prostredníctvom živých podujatí alebo priamych prenosov zo zápasov,“ doplnil.

 

V uplynulom ročníku nehral vo fínskej najvyššej súťaži mužov žiaden slovenský florbalista, medzi ženami sa v tíme Classic Tampere predstavili Alžbeta Ďuríková a Michaela Šponiarová.

 

Slovenský zväz florbalu informoval marketingový manažér F-Liigy Toni Nikunen.



Odoberajte newsletter