V náročnej dobe florbal dosiahol významné marketingové úspechy

Každá kríza prináša so sebou aj nové príležitosti. Iné to nie je ani v týchto časoch a uvedomujú si to aj marketingoví experti, ktorí sa pohybujú vo florbalovom svete a podarilo sa im úspešne dohodnúť niektoré dôležité spolupráce, ktoré pomohli zviditeľniť tento šport naprieč celým svetom.

 

Skupina Core Country Marketing Network (CCMNG) je zložená z marketingových odborníkov z desiatich elitných florbalových krajín: Fínska, Švédska, Česka, Švajčiarska, Nórska, Dánka, Slovenska, Poľska, Nemecka a Lotyšska. Jej cieľom je zvýšiť viditeľnosť florbalu zdieľaním informácii a úspechov, komunikovaním obchodných tém a organizovaním „brainstormingových“ mítingov.

 

V minulosti sa skupina stretávala dvakrát ročne na celodenných akciách, počas pandémie sa to zmenilo na štyri kratšie virtuálne stretnutia v priebehu roka.

 

Napriek náročným časom sa na florbalovom poli objavilo viacero zaujímavých spoluprác: Fínska F-Liiga sa vysiela aj v Česku, na Slovensku, v Lotyšku a spolupracuje aj s nórskymi florbalovými médiami; partnerstvo medzi českým florbalom a spoločnosťou Livesport s významným finančným prínosom a zabezpečením kvalitného ligového obsahu; televízna spolupráca medzi Dánskym florbalom a Sport live; v blízkej budúcnosti by sa mala zvýšiť televízna viditeľnosť florbalu v Nórsku; už pred pandémiou bola švédska superliga dostupná prostredníctvom online predplatného; jedinečná spolupráca F-Liigy so značkou oblečenia Billebeino, ktorá pomohla tímom prežiť náročné časy.

 

Na skupinových mítingoch si jej členovia v minulosti vymenili množstvo sponzorských príbehov, jedným z najpozoruhodnejších je rozsiahla úspešná spolupráca medzi Švédskou florbalovou federáciou a recyklačnou entitou Pantamera. Federácie navyše uviedli dobré príklady využitia sociálnych sietí v rámci marketingu majstrovstiev sveta s pozitívnym dopadom na predaj vstupeniek na tieto podujatia.

 

Na čelo CCMNG je vždy vybraná osoba z radov Výkonného výboru Medzinárodnej florbalovej federácie (IFF), v súčasnosti je to švajčiarsky zástupca Jörg Beer. Operatívne prípravy a praktické časti stretnutí vedie koordinátor obchodu IFF Tero Kalsta. 

 

Najbližšie stretnutie skupiny sa uskutoční 20. mája. V pláne je utvorenie malých pracovných skupín, ktoré budú diskutovať o využití streamovacích platforiem a platforiem pre spoluprácu, ako sú napríklad Slack či Google Docs.



Odoberajte newsletter